Wednesday, March 11, 2009

PROGRAM HARI KELUARGA KAMPUNG SUNGAI BEDAUN






Pada bulan februari yang lalu Jawatankuasa Kemajuan Dan Keselamatan Kampung Sungai Bedaun telah menganjurkan Program Hari Keluarga yang melibatkan semua lapisan mesyarakat Kampung Sungai Bedaun.

Program ini berlangsung bermula pada 15 dan 21 februari 2009 bertempat di Padang dan Dewan Permata S.K. Sungai Bedaun Wilayah Persekutuan Labuan dan Majlis Pelancarannya disempurnakan oleh Y.B. Datuk Hj. Yussof Bin Hj. Mahal (Ahli Parlimen Labuan) pada 15 mac 2009 bertempat di Dewan Permata S.K. Sungai Bedaun manakala Majlis Penutupannya dirasmikan oleh Encik Rozman Bin Datuk Hj. Isli (Setiausaha UMNO Bahagian Labuan) pada 21 mac 2009 juga bertempat di Dewan Permata S.K. Sungai Bedaun.

Program ini merupakan aktiviti yang pertama untuk tahun ini dan insyaallah ianya akan dijadikan sebagai aktiviti tahunan. Selain itu juga program ini adalah bertujuan untuk mengeratkan lagi tali silaturrahim dikalangan warga penduduk kampung melalui acara-acara yang telah disusun dan mengambil sempena Sambutan Hari Wilayah Persekutuan dan Sambutan Jubli Perak 25 Tahun Labuan diistiharkan sebagai Wilayah Persekutuan.

Berbagai acara telah dijalankan sebagai pengisian program diantaranya perlawanan bolasepak 5 sebelah yang berlangsung pada 15 mac 2009 manakala pada 21 mac 2009 berlangsungnya acara sukaneka, tarik tali, pakaian beragam, pertandingan nyanyian irama 60an, cabutan tiket bertuah dan pada majlis penutupan program ini juga diselitkan penyampaian sijil perlantikan AJK JKKK Sungai Bedaun untuk penggal 2008-2010. Selain itu gerai makanan dan juga khidmat masyarakat juga diselitkan iaitu membuat pemeriksaan tekanan darah dan khidmat kaunseling kesihatan untuk penduduk kampung oleh jururawat-jururawat terlatih yang terdiri dari warga kampung sendiri.

No comments:

Post a Comment